Auteursarchief: Niels Bruinsma

Over Niels Bruinsma

Having worked at both international and national media agencies by now I have experience in almost every possible workfield. This gives me a broad view of markets and effective media- and marketingcampaigns. Also I am greatly interested in media channel- and effectiveness surveys and have an open mind to all new ideas and views. Clients: L'oreal luxury products division (Lancome, Ralph Lauren & Armani), ABN AMRO, Auping, Shell, Estee Lauder Companies (Clinique, Estee Lauder, Tommy Hilfiger, DKNY), British Airways, V&D, HEMA, Kijkshop, Icesave, OHRA, SNS Fundcoach, Super de Boer, Oad Group and Seat Specialties:The most important driver for my personal ambition is my passion for what I'm doing. This driver is responsible for keeping myself updated in Dutch and international media developments.

Nieuwe radiocijfers & deepdive op Frank Dane (538) en Wilfred Genee (Radio Veronica)

De radiocijfers van mei-juni zijn er! De laatste periode voor de zomer sluit toch vaak het eerste halfjaar af. Tijd om eens naar de bepalende factoren achter de luisterdichtheid te kijken! Voor het gemak houden we even de meest gebruikte … Lees verder

Geplaatst in Media branche, onderzoek, Radio | Getagged | Een reactie plaatsen

Checklist voor een goed conversie attributie systeem voor radio en tv.

Sinds enige tijd zijn er verschillende systemen in de markt die zeggen dat ze conversie attributie in kaart kunnen brengen voor radio en tv. Naast de systemen die door onderzoeksbureaus zijn ontwikkelt, zijn ook exploitanten steeds actiever op deze markt … Lees verder

Geplaatst in attributie, conversie attributie, onderzoek, Radio, Televisie, TV | Getagged , , , , , | Een reactie plaatsen

NPO levert een bonnetje van 40 miljoen euro in bij de Nederlandse staat

Gistermiddag lekte het nieuws uit dat de publieke omroep vanaf een niet nader genoemd moment tot 20.00 uur reclamevrij gaat worden. Een volgens ons opmerkelijke stap, die moeilijk te verdedigen is los van politiek gewin en de publieke opinie. Want … Lees verder

Geplaatst in Uncategorized | 1 reactie

De folder, compensatie of vervanging? – Deel 3/3

De tot nu toe bekende feiten uit de vorige twee artikelen op een rij: In stedelijke gebieden altijd al hoogste JA/NEE en NEE/NEE sticker dekking (slechts 61% geen sticker in Amsterdam in 2017 vs. landelijk 79%) Folderverspreiding in meest stedelijke … Lees verder

Geplaatst in drukwerksticker, Folder, Huis-aan-Huis, Media branche, onderzoek, print | Getagged , , , , , , | 2 reacties

De folder, voor behoud en uitbreiding van bestaande klanten – Deel 2/3

In het vorige deel van dit drieluik is de huidige marktsituatie van de folder in kaart gebracht, waarbij het voortbestaan onder druk leek te staan. Voor welke doelgroep werkt de folder nou eigenlijk het best en indien deze zou verdwijnen, … Lees verder

Geplaatst in drukwerksticker, Folder, Huis-aan-Huis, Media branche, onderzoek, print | Getagged , , , , , , | Een reactie plaatsen

Update TV eerste 4 maanden van 2019

Nadat 2018 al een extreem jaar was voor wat betreft de TV markt met tarieven die de pan uit rezen, werd 2019 zo mogelijk nog een tandje extremer met wederom fors stijgende tarieven, maar ook nog eens de overname van … Lees verder

Geplaatst in Media branche, onderzoek, Televisie, TV | Getagged , , , | Een reactie plaatsen

De folder, omzetgenerator bij uitstek onder druk – Deel 1/3

Na Amsterdam is Utrecht de tweede gemeente die de folder in de ban doet, althans dat is hoe de boodschap via de verschillende marketing- en mediaplatformen wordt verspreid. Folders zijn een essentieel communicatie kanaal voor veel retailers en de huidige … Lees verder

Geplaatst in drukwerksticker, Folder, Huis-aan-Huis, onderzoek, print | Getagged , , , , , , | Een reactie plaatsen

Het Edwin Evers effect, gevecht om de luisteraar!

De cijfers waar lang naar werd uitgekeken zijn er, de eerste echte meting zonder Evers staat op! Laten we beginnen met het bredere kader. De luisterdichtheid, het dagbereik en het aantal beluisterde minuten van jan/feb 2019 is vrijwel gelijk aan … Lees verder

Geplaatst in Media branche, onderzoek, Radio | Een reactie plaatsen

De toekomst van de mediaplanner en -strateeg

Het toekomstbeeld voor de planner was duister, een weg die eindigde in de mist of zelfs een doodlopende weg volgens velen. Volgens de Béta aanhangers zouden algoritmen, machine learning en artificial intelligence de rol van de planner overnemen en hem … Lees verder

Geplaatst in Creatie, Media branche, onderzoek, Persoonlijk | Getagged , , , , , | Een reactie plaatsen

RTL neemt BrandDeli over, en nu?

Zoals iedereen binnen de mediabranche wellicht wel weet hebben we in Nederland sinds enige jaren een strikte scheiding tussen de top 2 en de bottom 2. Bovenaan STER en RTL, waarbij de positie varieert met de doelgroep en op gepaste … Lees verder

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen