Apple vs. de rest

Afgelopen juli ging Android dan eindelijk de iPhone voorbij in mobile webtraffic en hoewel het verschil in augustus al behoorlijk was opgelopen, zien we in september dat de iPhone aan een inhaalrace is begonnen.Indien we kijken naar Apple als geheel, zien we dat Apple nog steeds marktleider is en dat de inhaalrace van Adroid gestopt lijkt te zijn. Ook op desktop browser gebied gaat het goed met Apple, hoewel de achterstand hier nog wel erg groot is. Internet Explorer van Microsoft is in een jaar tijd 10% kleiner geworden, hiervan heeft Google Chrome het leeuwendeel overgenomen (8%), de andere 2% is naar Safari van Apple gegaan, die ook nog een klein procent van Firefox heeft afgesnoept. Binnen de search markt is weinig beweging te zien, marktleider Google is stabiel met een percentage van boven de 94%. Voorlopig heeft het dus nog weinig zin om ook op andere search engines dan die van Google te adverteren!

About Niels Bruinsma

Having worked at both international and national media agencies by now I have experience in almost every possible workfield. This gives me a broad view of markets and effective media- and marketingcampaigns. Also I am greatly interested in media channel- and effectiveness surveys and have an open mind to all new ideas and views. Clients: L'oreal luxury products division (Lancome, Ralph Lauren & Armani), ABN AMRO, Auping, Shell, Estee Lauder Companies (Clinique, Estee Lauder, Tommy Hilfiger, DKNY), British Airways, V&D, HEMA, Kijkshop, Icesave, OHRA, SNS Fundcoach, Super de Boer, Oad Group and Seat Specialties:The most important driver for my personal ambition is my passion for what I'm doing. This driver is responsible for keeping myself updated in Dutch and international media developments.
This entry was posted in Apple, Media branche, Steve Jobs and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *