MORE effect, MORE efficiency en MORE rendement

Zoals eerder aangegeven heb ik een model ontwikkeld voor crossmediale conversie attributie. Vanaf nu is dit model officieel in gebruik genomen en in te zetten door alle klanten van M2Media & More.

Inzicht in het al dan niet behalen van doelstellingen is van cruciaal belang om de effectiviteit te kunnen maximaliseren. Tot voor kort was dit inzicht slechts na afloop van een campagne beschikbaar, M2Media & More zorgt ervoor dat je real-time en helder inzicht hebt in je campagne en het rendement, oftewel MORE!

MORE is de afkorting voor Measure, Optimize, Results, Effect.

MORE is op te delen in 4 onderdelen:

Measure
Crossmediale meting van offline campagne-exposure via het GfK Daphne panel en online campagne-exposure via Google Certified pixel technologie (off- en online conversie attributie). Meting kan zowel via 0 en 1-meting als ook via continue tracking, deze keuze is afhankelijk van doelstelling, strategie, bijsturing en beoogde investering.

Optimize
Uitgaande van de kracht van creatie in het communicatieproces (Effect = Media x Creatie2) zijn de snelste slagen voor optimalisatie te maken in de creaties. Via analyse van de creative volgens de reclame-response-matrix kan de verwerking vaak door kleine aanpassingen aanmerkelijk verbeterd worden.

Results
De resultaten van de metingen worden geïnterpreteerd op awareness waarden zoals top-of-mind-awareness (TOMA) en spontane naamsbekendheid, maar ook merkoverweging (evoked set), merkvoorkeur en koopintentie. Dit in combinatie met de campagne-exposure en creatie verwerking leidt tot fundamentele conclusies en aanbevelingen. Onderdeel van het model is een Contact Frequency Analyse (CFA), Cross Media Analyse (CMA) en Cost Efficiency Analyse (CEA).

Effect
Uiteindelijk is het doel vaak het realiseren van bezoek aan een winkel of webshop, maar ook andere vormen van doelgroep actie. Denk daarbij bijvoorbeeld ook aan het agenderen van maatschappelijke issues. Ook deze kunnen meegenomen worden in het MORE model via de pixel technologie, het GfK Daphne panel of een directe koppeling met Google analytics. Via MORE kan zowel binnen het mediumtype als ook crossmediaal de ultieme samenstelling van de campagne worden geanalyseerd.

Dashboard
Het MORE model wordt standaard weergegeven door middel van het unieke tailormade MORE dashboard. Dit dashboard maakt de verschillende onderdelen real-time inzichtelijk binnen een beveiligde omgeving. Met de opdrachtgever evalueren en optimaliseren we samen de resultaten. Voorbeeld:

Additionele modules
Het MORE model is in overleg uit te breiden met meerdere opties, zoals:
1. Website statistieken uit Google Analytics
2. Social Media Monitor
3. Net Promotor Score
4. Toevoegen van meerdere (fysieke) conversiedoelen
5. Etc…

Over Niels Bruinsma

Having worked at both international and national media agencies by now I have experience in almost every possible workfield. This gives me a broad view of markets and effective media- and marketingcampaigns. Also I am greatly interested in media channel- and effectiveness surveys and have an open mind to all new ideas and views. Clients: L'oreal luxury products division (Lancome, Ralph Lauren & Armani), ABN AMRO, Auping, Shell, Estee Lauder Companies (Clinique, Estee Lauder, Tommy Hilfiger, DKNY), British Airways, V&D, HEMA, Kijkshop, Icesave, OHRA, SNS Fundcoach, Super de Boer, Oad Group and Seat Specialties:The most important driver for my personal ambition is my passion for what I'm doing. This driver is responsible for keeping myself updated in Dutch and international media developments.
Dit bericht is geplaatst in Communicatie, Creatie, Marketing technieken, onderzoek, Social media, Uncategorized met de tags , , , , , , , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.