360 graden & crossmediale communicatie

Onderzoek toont aan dat een geïntegreerde SEA campagne de beste methode is om websitetraffic te optimaliseren. De nummer 1 websitetraffic generator is namelijk volgens De Vos & Jansen de zoekmachine  (in Nederland Google met een marktaandeel van 94% volgens NOW Nederland) en 67% van alle online zoekopdrachten komt volgens een artikel uit Twinkle Magazine voort uit offline media. Juist door dit versterkende effect is het hoogste totaalrendement te behalen door een complete integratie van offline in SEA en SEA in offline.

Door analytisch denkvermogen en een kritische blik kan de meest optimale traffic sturing plaatsvinden en het meest optimale resultaat behaalt worden. Zo weten we bijvoorbeeld dat de meeste bezoekers (44%) via organische zoekresultaten (SEO) binnenkomen, maar dat de hoogste conversieratio via de directe URL (35%) of de gesponsorde resultaten boven (32%) gegenereerd wordt. De uiteindelijke hoogste definitieve conversiecijfers (binnenkomst x conversie) liggen bij SEO (13%), direct gevolgd door directe URL en SEA (8%).

De aanname is dat ook deze waarden allemaal aan elkaar verbonden zijn. Door cookies te plaatsen in alle stappen kunnen hier ook uitspraken over gedaan worden, ook hiervoor is een maximaal geïntegreerde campagne van grote waarde voor het optimaliseren van de totale resultaten.

Over Niels Bruinsma

Having worked at both international and national media agencies by now I have experience in almost every possible workfield. This gives me a broad view of markets and effective media- and marketingcampaigns. Also I am greatly interested in media channel- and effectiveness surveys and have an open mind to all new ideas and views. Clients: L'oreal luxury products division (Lancome, Ralph Lauren & Armani), ABN AMRO, Auping, Shell, Estee Lauder Companies (Clinique, Estee Lauder, Tommy Hilfiger, DKNY), British Airways, V&D, HEMA, Kijkshop, Icesave, OHRA, SNS Fundcoach, Super de Boer, Univé, VGZ, Aldi, Postcode Loterij, Corendon, Basif-Fit and Budget Energie. Specialties: The most important driver for my personal ambition is my passion for what I'm doing. This driver is responsible for keeping myself updated in Dutch and international media developments. Lately I am specialised in customer journey en online and offline attribution models.
Dit bericht is geplaatst in 360 graden, Communicatie, Crossmediaal, Geïntegreerde campagnes, Multimediaal, SEA, SEO, Zoekmachinemarketing. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.