Van top naar flop… Henry Ford zou zich omdraaien in zijn graf!

Shocking nieuws vandaag te lezen op de nieuwssite van de NOS:

Automerk Ford verstopt zichzelf

Toegevoegd: vrijdag 25 mei 2012, 10:23
Autofabrikant Ford geniet op dit moment zo weinig vertrouwen bij de consument, dat het concern reclame maakt zonder het eigen logo.

Het logo van Ford, vier zwierige letters in een blauw ovaal, is een van de bekendste beeldmerken van de wereld. Maar het roept op de Amerikaanse thuismarkt geen goede gevoelens op. “Consumenten krijgen oogkleppen op bij het zien van ons logo”, zegt topman Jim Farley.

Een instortende economie, sluitende fabrieken en een Amerikaanse droom die een nachtmerrie bleek, leiden tot het verlies aan vertrouwen in Ford, schrijft het reclamevakblad Adformatie. Vandaar de opmerkelijke stap.

Op internet is het filmpje een hit. In een tweede reclame is het beeldmerk wel weer te zien.

http://nos.nl/artikel/376676-automerk-ford-verstopt-zichzelf.html

 

Over Niels Bruinsma

Having worked at both international and national media agencies by now I have experience in almost every possible workfield. This gives me a broad view of markets and effective media- and marketingcampaigns. Also I am greatly interested in media channel- and effectiveness surveys and have an open mind to all new ideas and views. Clients: L'oreal luxury products division (Lancome, Ralph Lauren & Armani), ABN AMRO, Auping, Shell, Estee Lauder Companies (Clinique, Estee Lauder, Tommy Hilfiger, DKNY), British Airways, V&D, HEMA, Kijkshop, Icesave, OHRA, SNS Fundcoach, Super de Boer, Univé, VGZ, Aldi, Postcode Loterij, Corendon, Basif-Fit and Budget Energie. Specialties: The most important driver for my personal ambition is my passion for what I'm doing. This driver is responsible for keeping myself updated in Dutch and international media developments. Lately I am specialised in customer journey en online and offline attribution models.
Dit bericht is geplaatst in Communicatie, Creatie, Marketing technieken, Media branche, Neuromarketing, Persoonlijk, Strategie, Zintuigen. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.