Never change a winning team?

We zullen nooit weten hoe groot de bijdrage van Daley Blind was in het gelijkspel tussen Feyenoord en Ajax van afgelopen weekend. Dat is best jammer: als je niet weet wat de bijdrage van ieder afzonderlijk onderdeel van het totaal is, kun je eigenlijk ook niet optimaliseren op het eindresultaat.

Binnen de online media spelen dezelfde vragen. Hoe kun je weten wat de waarde van een banner is, als hij wél gezien wordt maar er niet op geklikt wordt? En is de waarde van een converterende bezoeker die binnenkomt via een click op een zoekwoord in Google helemaal toe te rekenen aan dat betreffende zoekwoord?

Conversie-attributie Om online campagnes te kunnen optimaliseren zullen we de gehele ‘consumer journey’ in kaart moeten brengen, dus alle uitingen waarop de bezoeker geklikt heeft als ook alle uitingen die hij alleen maar gezien heeft. Het in kaart brengen van alle contacten binnen deze ‘consumer journey’ en daar een bepaalde waarde aan toekennen noemen we conversie-attributie.

Vooralsnog brengen we alleen de online conversie-attributie standaard in kaart voor klanten, maar op verzoek kunnen we ook offline attributie weergeven. Omdat we weten dat zo’n twee derde van alle online zoekopdrachten een offline oorsprong heeft, is dit zeer relevant om crossmediale campagnes te optimaliseren.

Over Niels Bruinsma

Having worked at both international and national media agencies by now I have experience in almost every possible workfield. This gives me a broad view of markets and effective media- and marketingcampaigns. Also I am greatly interested in media channel- and effectiveness surveys and have an open mind to all new ideas and views. Clients: L'oreal luxury products division (Lancome, Ralph Lauren & Armani), ABN AMRO, Auping, Shell, Estee Lauder Companies (Clinique, Estee Lauder, Tommy Hilfiger, DKNY), British Airways, V&D, HEMA, Kijkshop, Icesave, OHRA, SNS Fundcoach, Super de Boer, Univé, VGZ, Aldi, Postcode Loterij, Corendon, Basif-Fit and Budget Energie. Specialties: The most important driver for my personal ambition is my passion for what I'm doing. This driver is responsible for keeping myself updated in Dutch and international media developments. Lately I am specialised in customer journey en online and offline attribution models.
Dit bericht is geplaatst in Abovo, Communicatie, Conversie attributie, Crossmediaal, Geïntegreerde campagnes, Marketing technieken, Multimediaal, Online, Strategie, Zoekmachinemarketing. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.